СЛОВНИЧОК ЗАМОВНИКА
визначення термінів, які частіше всього зустрічаються при створенні сайтів, їх супроводі і просуванні


А

Адаптивний веб-дизайн

Адаптивний веб-дизайн (англ. responsive web-design) - такий спосіб розробки веб-сайту, при якому вміст його сторінок динамічно підлаштовується (адаптується) і коректно відображається на пристроях з різними розмірами і співвідношеннями сторін дисплея (монітори звичайних комп'ютерів, екрани ноутбуків, планшетів, смартфонів). Мета адаптивного веб-дизайну (АВД) - універсальність веб-сайту для різних пристроїв. При АВД не потрібно створювати окремі версії веб-сайту (наприклад, окремо мобільну версію сайту). З лютого 2015 р Google став ранжувати сайти, оптимізовані під мобільні пристрої, вище, чим не оптимізовані.

Б

Бан сайту

Бан (чорний список) - повне виключення сайту з бази даних пошукової системи як покарання за використання заборонених ("чорних") методів оптимізації. При попаданні до "чорного списку" сайт взагалі перестане відображатися в результатах пошуку на будь-які запити. Покаранням за застосування некоректних методів оптимізації може також бути автоматичне заниження позиції ресурсу в пошуковій видачі.

В

Відвідуваність

Відвідуваність - кількість унікальних користувачів (хостів), які відвідали сайт за конкретний проміжок часу (зазвичай 24 години). Статистику відвідуваності кожної сторінки ресурсу відстежують за допомогою лічильників. У загальному випадку прийнято вважати, що чим вище відвідуваність, тим краще для сайту. Однак відвідуваність не можна розглядати у відриві від інших показників роботи сайту. Наприклад, висока відвідуваність у поєднанні з маленькою глибиною перегляду може свідчити про те, що на сайт приходять нецільові (випадкові) відвідувачі, яким нецікавий вміст ресурсу.

Д

Движок сайту

Движок сайту (від англ. engine - мотор, двигун) - це готове програмне рішення, яке дозволяє керувати вмістом і структурою сайту і виконує функції по обробці запитів, управлінню вмістом і виведенню сторінок в браузер користувача. Використання готового движка дозволяє скоротити час на розробку сайту і спростити подальше управління ним. Слово "движок" - розмовне, зазвичай під ним мають на увазі систему управління контентом (CMS) сайту.

Домен

Домен, доменне ім'я - це набір символів, що служить для ідентифікації сайту в інтернеті. Говорячи простими словами, доменне ім'я - це ім'я (або можна сказати "адреса") сайту в інтернеті. Символами в доменному імені можуть бути латинські букви, букви і цифри, в середині може використовуватися дефіс. Зараз можна реєструвати і «кириличні» домени, тобто доменні імена з використанням кириличних символів (наприклад, мійсайт.com). Кожне доменне ім'я відноситься до певної доменної зони - com, net, org, biz та ін. Доменні зони можуть національними, міжнародними, регіональними, тематичними. Зареєструвати домен можна і на компанію, і на приватну особу.

І

Індексування сайту

Індексування сайту, індексація сайту в пошукових системах - процес додавання відомостей про сайт в базу даних пошукової системи (Google, Яндекс та ін.). Надалі ці відомості використовуються для пошуку інформації на проіндексованих сайтах. Простіше кажучи, інтернет-користувачі зможуть знаходити сайт за пошуком після того, як пошукові системи "побачать" його та внесуть в свої бази. Індексація здійснюється спеціальними програмами - пошуковими роботами ("павуками"). Вони роблять обхід сторінок інтернету, зчитують їх вміст та заносять до бази пошукової системи (індекс).

К

Ключеве слово

Ключове слово - це лексична одиниця тексту або пошукового запиту, за якою пошукова система шукає сторінки з потрібною користувачеві інформацією. Інакше кажучи це слова, за якими сайт можна знайти в інтернеті.

Компонент

Компонент - це великий засіб розширення функціональних можливостей CMS, який інтегрується в сайт. Компонентами можуть бути форуми, фотогалереї, коментарі, спільноти, особисті повідомлення між користувачами, каталоги, інтернет-магазини та ін. Візуально компоненти зазвичай займають центральну частину веб-сторінок. У кожного компонента є свій набір різних налаштувань та опцій. У деяких компонентів є можливість установки своїх власних доповнень - модулів та плагінів. Компоненти можуть бути платними та безкоштовними. Розробники компонентів можуть досить часто випускати їх оновлення, що пов'язано з розширенням або поліпшенням їх функціоналу, необхідністю усунення проблем з їх вразливістю (щоб уникнути злому або порушення нормальної роботи сайту зловмисниками) або для відповідності більш новим версіям CMS. З метою забезпечення нормальної роботи компонентів рекомендується завжди оновлювати їх до останніх версій.

Конверсія

Конверсія - це відношення кількості відвідувачів сайту, що виконали на ньому якісь певні цільові дії, до загальної кількості відвідувачів сайту, виражене у відсотках. До цільових дій відносять купівлю або замовлення товару, реєстрацію, підписку, відвідування певної сторінки сайту, перехід за рекламним посиланням тощо. Приклад: якщо сайт відвідало 100 осіб, а замовлення зробили 3 людини, конверсія сайту складе 3%. Підвищення конверсії - головне завдання інтернет-маркетингу компанії.

Контекстна реклама

Контекстна реклама - це тип інтернет-реклами, при якій користувачеві показується рекламне оголошення відповідно до змісту інтернет-сторінки, що переглядається (контексту). Для визначення відповідності рекламного оголошення змісту веб-сторінки зазвичай використовується принцип ключових слів. При контекстній пошуковій рекламі рекламне оголошення з'являється в виділеному блоці у відповідь на певний пошуковий запит користувача. Клікнувши на оголошення користувач переходить на сайт рекламодавця. Рекламодавець організовує свою рекламну кампанію, вибравши ключові запити та призначивши ціну за 1 клік. Чим вище призначена рекламодавцем плата за клік та чим релевантнішиий вміст сторінки запиту, тим вищі позиції займатиме оголошення серед інших рекламних оголошень. Найвідомішими та найефективнішими сервісами контекстної реклами є Google Adwords та Яндекс.Директ.

Контент

Контент (від англ. content - зміст, вміст) – це інформаційний вміст сайту. До контенту відносять тексти, зображення, аудіо та відео. Частіше за все під контентом мають на увазі саме текстове наповнення веб-сайту. Головна характеристика якості контенту - його унікальність. Під унікальністю зазвичай розуміють достатній ступінь «несхожості» тексту на ті, які вже були раніше розміщені в інтернеті та проіндексовані пошуковими системами. Чим вище унікальність контенту, тим більше шансів потрапити на більш високі позиції в пошуковій видачі за відповідними запитами. Унікальний контент повинен мати цінність - це важливо і для пошукових систем, і для відвідувачів сайту. Контент може бути авторським (розміщується на сайті його власниками) і користувацьким (наприклад, коментарі відвідувачів сайту). Контент сайту може бути постійним, а може регулярно поповнюватися. Контент - найважливіша властивість сайту для його просування в інтернеті.

Кросбраузерність

Кросбраузерність - це здатність сайту відображатися і працювати у всіх останніх версіях популярних браузерах ідентично. Різні браузери хоч і дотримуються загальних правил і стандартів, але їх алгоритми обробки даних можуть виявитися різними і тому один і той же елемент не завжди може виглядати однаково в різних браузерах. Щоб сайт однаково виглядав і в Google Chrome, і в Internet Explorer, і в FireFox, і в Opera, і в інших браузерах, потрібно з самого початку роботи над сайтом подбати про кросбраузерність.

Л

Лід

Лід (англ. Lead) - це відвідувач сайту, який відреагував на маркетингову комунікацію і залишив свої контактні дані. Тобто іншими словами лід - це потенційний клієнт, клієнт, який виявив зацікавленість.

Лідогенерація

Лідогенерація - це маркетингові прийоми і технології, що дозволяють формувати зацікавленість потенційних покупців і змушують їх залишати свої контактні дані. Лідогенераціі дозволяє накопичувати базу потенційних клієнтів (лідів) для подальшої роботи з нею.В результаті взаємодії з лідамі потенційні покупці перетворюються на реальних.

Лічильник відвідуваності

Лічильник відвідуваності (counter) - програмка, яка встановлюється на сайт і веде статистику відвідувань сайту: кількість унікальних відвідувачів сторінок, кількість переглянутих відвідувачами сторінок за певний проміжок часу. Лічильники можуть збирати статистику розподілу відвідувачів по регіонах, джерелах переходів і т. і. Лічильник може бути видимим і невидимим для відвідувачів сайту, так само як і його статистика може бути як загальнодоступною, так і закритою для відвідувачів. Найпоширеніші лічильники - Google Analytics і Liveinternet.

М

Модерація

Модерація - здійснення контролю за інформацією, що розміщується користувачами на сайті. Модерація включає контроль цензури, а також відповідність інформації тематиці ресурсу і встановленим правилам.

Модуль

Модуль - це засіб розширення функціональних можливостей CMS, який інтегрується в сайт. На відміну від компонентів, модулі мають більш вузьку «спеціалізацію». Візуально модулі зазвичай виглядають як блоки, які можна розташувати на різних позиціях веб-сторінок. Приклади модулів - блок останніх новин, блок статей за темою, форма авторизації користувача на сайті, слайдер зображень та ін. Модулі можуть бути як самостійними, так і частиною певних компонентів. Деякі модулі можуть мати досить великий набір різних налаштувань і опцій. Модулі можуть бути платними і безкоштовними. Розробники модулів можуть випускати їх оновлення, що пов'язано з розширенням або поліпшенням їх функціоналу, необхідністю усунення проблем з їх вразливістю або для відповідності новішим версіям CMS. З метою забезпечення нормальної роботи модулів рекомендується завжди оновлювати їх до останніх версій.

Н

Навігация

Навігация - переміщення по веб-сайту.

О

Оптимізація структури сайту

Оптимізація структури сайту - комплекс робіт з поліпшення системи навігації і зміни структури сайту з метою підвищення зручності його використання відвідувачами і доступності сторінок для роботів пошукових систем.

Оптимізація текстів сайту

Оптимізація текстів сайту - комплекс заходів щодо зміни текстового наповнення і html-коду сторінок сайту для правильної індексації сайту пошуковими системами і, як наслідок, найкращому відображенню в результатах пошуку.

Органічний трафік

Органічний трафік (organic traffic), пошуковий трафік - це потік відвідувачів, які переходять на сайт з результатів пошуку пошукових систем (Google, Яндекс та ін.). Тобто органічний трафік - це та частина відвідувачів сайту, які потрапляють на сайт з пошукових систем, за винятком трафіку, який створюється контекстною рекламою. Органічний трафік вважається безкоштовним, на відміну від трафіку, який генерує, наприклад, контекстна реклама. Для збільшення органічного трафіку потрібна постійна і ретельна робота над сайтом - контентом, юзабіліті, швидкістю завантаження сторінок та ін.

П

Піддомен

Піддомен - домен, який є частиною домену вищого рівня. Відрізняється набором знаків перед кореневим доменом. Піддомени можуть використовуватися для різних маркетингових та інших цілей.

Плагін

Плагін - невеликий засіб розширення функціональних можливостей CMS, який інтегрується в сайт. Приклади плагінів - інтегрування фотогалерей в статті, кнопки соціальних мереж, кнопка «наверх», плагін приховування входу в адмінку та інші. Плагіни можуть виконувати свої функції як самостійно, так і у складі компонентів. Деякі плагіни можуть мати різні настройки. Плагіни можуть бути платними і безкоштовними. Розробники плагінів можуть випускати їх оновлення, що пов'язано з розширенням або поліпшенням їх функціоналу, необхідністю усунення різних проблем в їх роботі або для їх відповідності новішим версіям CMS. З метою забезпечення нормальної роботи плагінів рекомендується завжди оновлювати їх до останніх версій.

Пошукова оптимізація (SEO)

Пошукова оптимізація (Search Engine Optimization, SEO) - це комплекс внутрішніх і зовнішніх заходів, спрямованих на підвищення позицій веб-сайту в результатах пошукової видачі за певними пошуковими запитами. Внутрішня оптимізація сайтів означає роботи безпосередньо з самим сайтом (контент, структура, програмний код, перелінковка та ін.), а зовнішня оптимізація полягає в збільшенні кількості і якості зовнішніх посилань на сайт. SEO - один з найважливіших інструментів просування сайту в інтернеті. На відміну від реклами, пошукова оптимізація дає довготривалий ефект. Кінцева мета пошукової оптимізації - збільшення кількості відвідувачів (потенційних клієнтів) для збільшення продажів або досягнення інших комерційних чи некомерційних цілей.

Пошуковий запит

Пошуковий запит - слово або словосполучення, введене користувачем в рядок пошуку пошукової системи для отримання необхідної інформації.

Просування сайту

Просування сайту - це комплекс заходів, які допомагають поліпшити видимість сайту пошуковими системами за профільними для нього запитами. Метою просування сайту є отримання лідируючих позицій сайту у видачі пошукових систем і збільшення кількості цільових відвідувачів сайту. Розкрутка сайту - синонім терміну «просування сайту», що вживається переважно у розмовній мові.

ПС

ПС - пошукова система (Google, Яндекс, Bing та інші).

Р

Розширення

Розширення - засіб збільшення функціональних можливостей CMS, який інтегрується у сайт. Розширення додають («розширюють») функції, яких немає у чистій СМS, або покращують існуючі. До розширень відносяться компоненти, модулі, плагіни.

С

Семантичне ядро

Семантичне ядро - це список ключових слів і словосполучень, які розподілені по сайту і відображають його тематику, та за якими просувається сайт. Семантичне ядро сайту може складатися як з невеликого списку ключових слів, так і з десятків і сотень, а іноді і тисяч ключових слів. Семантичне ядро є необхідною частиною seo-просування сайту. Для цілей просування семантичне ядро формується виходячи з аналізу пошукових запитів, за якими потенційні клієнти шукають у пошукових системах пропоновані товари і послуги.

Т

Трафік

Трафік (від англ. traffic – рух, потік) - кількість інтернет-користувачів, які відвідали сайт за певний проміжок часу.

У

Унікальний відвідувач

Унікальний відвідувач (унік) - користувач інтернету, що зробив візит на сайт з конкретного комп'ютера, за допомогою певного програмного забезпечення (браузера), вперше протягом певного терміну (доби, останньої години або ін.).

Ф

Фавікон

Фавікон або фавіконка - (англ. favicon, скор. від FAVorite ICON - «значок для обраного») — невелика картинка (значок) веб-сайту у форматі ICO, яка відображається браузером у вкладці перед назвою сторінки сайту, поряд з сайтом у результатах пошуку, поряд з назвою сайту в закладках або обраному. Фавікон є одним із факторів формування бренду сайту. Якщо на сайті немає фавікона, браузер на його місці буде показувати порожній квадратик. З чисто практичної точки зору фавікон допомагає користувачеві по значку візуально знайти ваш сайт, якщо у нього відкрито багато вкладок в браузері, в закладках або ін. У результатах пошуку користувачі можуть надавати перевагу сайтам, навпроти яких відображається фавікон.

Фільтр пошукової системи

Фільтр пошукової системи - це алгоритм штучного заниження позицій сайту в пошуковій видачі за використання чорних методів просування сайту.

Х

Хіт

Хіт - звернення браузера до веб-сервера, а спрощено - це один перегляд сторінки сайту одним відвідувачем.

Хост

Хост - IP-адреса відвідувача, вперше зафіксований веб-сервером або сервісом статистики за певний період часу (добу, годину). Іншими словами, це один унікальний відвідувач сайту за якийсь час.

Хостинг

Хостинг - послуга з розміщення «чужого» сайту на власному web-сервері, що постійно перебуває в мережі інтернет, і підтримка його працездатності за допомогою спеціального програмного забезпечення.

Ю

Юзабіліті

Юзабіліті (від англ. usability - зручність користування) - зручність користування сайтом з точки зору відвідувачів. Це поняття включає зрозумілість і логічність структури сайту, наявність корисної для цільової аудиторії інформації та сервісів, швидкий доступ до потрібних функцій.

Я

Яндекс.Директ

Яндекс.Директ - один з найвідоміших і найефективніших сервісів контекстної реклами. Надає велику кількість інструментів для створення рекламних повідомлень в інтернеті. Як йдеться на самій сторінці Яндекс.Директ, «Яндекс.Директ покаже ваші оголошення людям, які вже шукають схожі товари або послуги в Яндексі і на сайтах Рекламної мережі. Ви платите тільки за переходи користувачів на ваш сайт або віртуальну візитку з контактами, а не просто за покази реклами».

Яндекс Метрика

Яндекс Метрика - безкоштовний набір сервісів для оцінки відвідуваності, аналізу поведінки користувачів і ефективності рекламних кампаній. Для збору даних на сторінки сайту встановлюється спеціальний JS-код.

Англ.


A

AMP

AMP (Accelerated Mobile Pages - Прискорені Мобільні Сторінки) - нова технологія прискореного завантаження контенту на мобільних пристроях (контент AMP-сторінок відображається за частки секунди).

C

CMS (система управління контентом)

CMS (англ. content management system - система управління сайтом, прост. - движок сайту) – програмне забезпечення, яке встановлюється на веб-сервер і призначене для створення і управління вмістом і структурою динамічного сайту. Говорячи простими словами, це готова система управління сайтом. Вона допомагає скоротити час і спростити процес розробки сайту, а в подальшому - без глибоких спеціальних знань керувати сайтом (тобто правити існуючі та публікувати нові матеріали, додавати фото і відео, вставляти посилання і т. і.) через панель адміністратора. Одна з найважливіших переваг CMS - можливість швидкого внесення змін відразу на всі сторінки сайту. CMS бувають платні та безкоштовні. Популярні безкоштовні CMS - Joomla, WordPress, Drupal.

G

Google Adwords

Google Adwords - один з найвідоміших і найефективніших сервісів контекстної реклами від компанії Google. Надає велику кількість інструментів для створення рекламних повідомлень в інтернеті. Як йдеться на самій сторінці Google Adwords, «клієнти дізнаються про ваші продукти і послуги саме тоді, коли вони будуть шукати в Google те, що ви пропонуєте. А ви платите тільки тоді, коли вони будуть натискати оголошення, щоб перейти на ваш сайт або зателефонувати».

Google Analytics

Google Analytics (GA) - безкоштовний сервіс від компанії Google для збору детальної статистики відвідувачів веб-сайтів та їх аналізу. Для збору даних на сторінки сайту встановлюється спеціальний JS-код. Сервіс має широкий набір потужних аналітичних інструментів, що дозволяють у тому числі аналізувати рекламу і конверсії.

J

Joomla! (CMS Joomla!)

Joomla! - система управління контентом (CMS). Вільне програмне забезпечення, яке розповсюджується під ліцензією GNU GPL. Включає в себе набір інструментів, який можна доповнювати в міру необхідності різними розширеннями - компонентами, модулями, плагінами, шаблонами.

L

Landing Page (лендінг, лендінг пейдж)

Landing Page (лендінг пейдж - цільова сторінка, посадкова сторінка, лендінг) - веб-сторінка, основним завданням якої є спонукання відвідувачів до певної дії (найчастіше це збір контактних даних цільової аудиторії, тобто перетворення відвідувачів в ліди). Лендінги широко використовуються для проведення рекламної кампанії конкретного товару або послуги з залученням цільової аудиторії з контекстної реклами, e-mail розсилок або соціальних мереж.

LiveInternet

LiveInternet - інтернет-портал і відомий сервіс статистики для сайтів. Має інструменти збору, обробки і подальшого аналізу даних відвідуваності інтернет-ресурсів.

T

Twitter Bootstrap

Twitter Bootstrap - набір найсучасніших інструментів для створення сайтів і веб-додатків. Серед основних переваг Twitter Bootstrap - сумісність з усіма основними браузерами, адаптивність сайтів під різні пристрої, прискорення розробки, висока швидкість завантаження та ін.




Порекомендувати Веб-студію DVN: